Complying with the

ISO/IEC 20000 standard

Wat is ISO 20000?

ISO 20000 is de internationaal erkende norm voor servicemanagement, die bestaat uit een reeks beheerprocessen die zijn ontworpen voor het effectief leveren van services.

De norm bestaat uit verschikkende onderdelen; in deel ISO 20000-1 zijn de vereisten voor een service management system (SMS) gedefinieerd. Deze vereisten zijn verplicht voor organisaties die de ISO 20000-norm willen naleven. Dit is de algemeen aanvaarde norm voor het beoordelen van de processen op het gebied van IT-servicemanagement binnen een organisatie. Wanneer een bedrijf ISO 20000-compliant is, geeft dat aan er wordt gewerkt volgens de best practices voor de levering van hoogwaardige IT-services.

Banner Image

Voordelen van ISO 20000-certificering

De rol van IT bij de voorbereiding op ISO 20000

De IT speelt een belangrijke rol bij de naleving van ISO 20000. IT-managementtools worden gebruikt voor het implementeren van de servicemanagementprocessen volgens de ISO 20000-1:2018-norm, bieden het noodzakelijke auditbewijs, faciliteren de certificering en helpen organisaties met gedurende langere tijd het naleven van de specificaties.

Wat kan ManageEngine voor u doen op het gebied van ISO 20000?

Het uitgebreide pakket IT-beheeroplossing van ManageEngine bevat de tools die u nodig hebt voor het implementeren en uitvoeren van servicemanagementprocessen zoals voorgeschreven door ISO 20000-1:2018. Met deze tools voldoet u op effectieve wijze aan de nalevingsvereisten doordat de noodzakelijke processen in de operationele activiteiten van het bedrijf worden geïntegreerd en records worden gegenereerd als bewijs van compliance.

CUSTOMERS

(Internal & external)

Service management system (SMS)

Context of the organization
Leadership
Planning
Support of the SMS
Nonconformity and corrective actionIMPROVEMENT

De vereisten van het servicemanagementsysteem zoals vermeld in ISO 20000-1:2018

Referentiemateriaal: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en

In kaart brengen van productprocessen:

SERVICE PORTFOLIO

Serviceportfolio

slidedown
Relaties en overeenkomsten

Relaties en overeenkomsten

slidedown
Vraag en aanbod

Vraag en aanbod

slidedown
Serviceontwerp, -bouw en -transitie

Serviceontwerp, -bouw en -transitie

slidedown
Probleemoplossing en afhandeling

Probleemoplossing en afhandeling

slidedown
Servicegarantie

Servicegarantie

slidedown
Monitoring, measurement, analysis, and evaluation

Prestatiebeoordeling

slidedown

Alle details op een rijtje

Download deze gids om te lezen hoe de producten van ManageEngine de vereiste servicemanagementprocessen ondersteunen voor uw naleving van ISO 20000-1:2018.

Vul dit formulier in om de download te starten

Voer uw naam in

Voer een geldige e-mail-ID in

Please select country

Wanneer u op 'Nu downloaden' klikt, gaat u akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens conform ons privacybeleid.

Disclaimer: Voor volledige naleving van ISO 20000 zijn uiteenlopende oplossingen, processen, mensen en technologieën vereist. De hierboven genoemde oplossingen vertegenwoordigen enkele van de manieren waarop IT-beheertools kunnen bijdragen aan het voldoen aan de vereisten van ISO 20000-1:2018. De oplossingen van ManageEngine helpen met het behalen van een ISO 20000-certificering in combinatie met andere gepaste oplossingen, processen en mensen. Dit materiaal wordt alleen ter informatie verstrekt en mag niet worden beschouwd als juridisch advies voor ISO 20000-certificering. ManageEngine geeft geen expliciete, impliciete of wettelijke garanties met betrekking tot de informatie in dit materiaal.

Download guideInformeer nu
popup close

Thank you for downloading the ISO 20000 guide

popup close

Hartelijk dank!

We will get back to you soon